ANTARA MENANG DAN KALAH

 "Mak tengok mak saya score ngan kelab terhebat!!!"

Setan tumpul tiba tiba nak joint

"Woi  celaka ko setan! Jgn jauh jauh sgt celebrate aku nak masuk paper gak oi!"


HA ha sebelum ni aku tak der sebut pasal setan sekor ni, macam wujud tak wujud jer, hehe setan sekor ni aku panggil Setan Malas pasal memang terbukti pemalasnya, tak tefikir langsong dia akan score apatah lagi sampai 3 gol... Jadi Setan pemalas ni pon terkejut dengan nasib baiknya kali ini.

Tengok headline pon tahu, maksudnya sebelum ni Setan sekor ni mengaku sama ada dia tido masa main atau dah mampos sebelum ajalnya huu!


Mari tengok gambar yang cool punya

Photo by Alex Livesey Getty Images Europe

Ceh!!! Setan pemalas hanya kalahkan seorang untuk score tapi Gerrad memperbodohkan 8 ekor setan sekali gus!!

Gerrad still alive as well Liverpool !!



Secara keseluruhan Liverpool bermain agak baik, Tapi maksud ayat 'agak baik' juga boleh diistilahkan ayat disebaliknya 'tidak berapa baik'

Corak defendsive terbukti tidak berkesan langsung dengan Liverpool dulu kini dan selamanya Liverpool adalah team yang menyerang itu yang membuahkan kejayaan Liverpool sebelum ini, Separuh masa pertama Liverpool langsung tak menyerang, Nampak jelas Liverpool cuma berharapkan seri dan mungkin mengintai kalau kalau ada ruang untuk counter dan mencuri 3 mata. Membiarkan Setan Merah menyerang dan terus menyerang akibatnya defender tua Liverpool kepenatan.

Secara positif nya aku dapat lihat pak cik Roy cuba mewujudkan satu kesefahaman dalam hantaran, Hantaran demi  hantaran Liverpool mengimbau ketika era emas Gerrad Houlier,  play safe dan counter atack. Masalahnya Liverpool yang kita ada ketika ini belum ada kesefahaman. Insya Allah tektik begini akan berkesan dalam jangka masa panjang. Persoalanya berapa lama kita perlu menunggu ranumnya pasukan ini?

Tak nampak sangat masalahnya dibahagian tengah sejak ketiadaan Lucas ditengah padang, Masalah sekarang di bahagian serangan, nampak benar terlopangnya daerah ini, jadi  kegagalan Liverpool membeli penyerang sebelum musim permindahan ditutup sudah pon memberi kesan.

Selain dari penyerang Liverpool perlukan Joe Cole kedua, maksudnya pemain yang mempunyai manteliti menyerang, boleh menyelinap mengelecek disamping menjaringkan gol... Contoh terdahulu,  Steve Mc Manaman, Apa pon masih tidak sepenting mencari penyerang yang boleh berpasangan dengan Torres atau mengantikan tempat Torres.


Kesilapan pada malam menentang Setan Merah


 Seperti yang disebut diatas tadi Corak defensive

Masih tidak mengunakan sistem dua orang penyerang, dikala Torres tengah kuat mengelamun, Siapa cakap Ngog tak hebat, ehem! ini bukan persoalan hebat atau tidak... Ketika Ngog dibawa masuk minit ke62... dan Torres dapat penalti minit64, bukan kerana tuah atau pon jebat ini kerana formasi pertahanan Setan merah akan ada sedikit renjatan, dan ini lah hasilnya Torres punya lebih ruang. Semudah ABC bukan...?

Dan Bonusnya dapat lagi satu minit 70, berkesan bukan?


Tapi malangnya sekali lagi kesilapan teknikal dilakukan oleh pakcik Roy

Aku agak terkejut ketika Meireles dibawa keluar dan digantikan dengan Jovanovic, hati aku mula tak sedap, dan ternyata Jovanovic sudah jadi mangsa keadaan dari penyerang, turun pangkat jadi winger dan sekarang lebih banyak abis masa kat bahagian pertahanan yang nyata bukan makanan dia, akibatnya Liverpool kembali menikus, Setan mengila kembali!!

dan turning pointnya

Agger mengantikan Konchesky minit ke 82, agak pelik memasukan Agger ketika konchesky bermain baik, Pendekatan mengelirukan macam ni, stail Benitez!! Entah entah segala keputusan sebelum ni Sammy Lee yang buat kot, sama aja bebalnya benitez ngan pak cik Roy ni he he! Alasan untuk bertahan juga tak boleh aku terima, lain lah kalau mengeluarkan Torres memasukan Agger, ini sistem yang simple tapi berkesan.

Dan signifikanya pada minit 84 Liverpool bolos!!


Oh tentang masalah penalti, lakonan siapa lebih baik antara Torres atau Nani, Kad Merah pada Oshea atau tidak, faktor Howard Webb, aku tak mau sentuh, itu masalah basi! Aku tak pernah jumpa pengurus hebat tapi bebal macam Fuckgeson dah menang tapi persoalkan penalti pihak lawan ketika Pak cik Roy rasa O Shea tak patut dapat kad Merah?

Biasa ahhh dah nama pon SETAN

Mungkin penyokong setan merah terlupa sesuatu, biarkan aku ingatkan





Jumpa di Anfield!!





7 comments:

CrAyOn said...

ulasan yang hebat.... mu setan memang syaitan!!

CrAyOn said...
This comment has been removed by the author.
Inilah Sport said...

setan merah menang kelakar...ahaKs!

Anonymous said...

perghh.. mmg terbaik lah ulasan bro..
tp mmg best la dpt cium kamera.. rasanya lg best dr cium throphy..

lpas ni pluang nk cium kamera ada lg la, sbb throphy carling cup dah comfirm tlepas..

haish..dgn team cap ayam pn bleh kalah.. oooppsss..terlupa plak.. liverpool pn mmg spesis yg sama gk..

ok.. enjoy cium kamera..

by orang berbudi kita berbahasa

Anonymous said...

hahaha...
da klh wt cra klh bro.....
adat men la mng, klh, seri,
tp jgn smpai klh pada kelab divisyen bwhn...wkakaka.....
kira level da sma ngn team bwhan je...hahahahha.........tnggu msa nk trun je...wkakaka

Anonymous said...

lar kalah tu ade cium camera x?kalau xde next game kalau score cium camera ok..hahaha

nak cakap setan merah ke setan ape ke..suke ati lar..

Anonymous said...

nape xbuat post-match analisis kalah lawan dgn pasukn divisyen dua Northampton?...xda point dah ke?

-belajar terima hakikat-